5 פעולות שיעזרו לך לשמור על הקצוות

5 פעולות שיעזרו לך לשמור על הקצוות

אומנם הן החלק הכי ישן בשיער שלנו, אבל הן בעל משמעות גדולה ליכולת הצמיחה של השיער, העיצוב שלו והנראות.לא סתם אנחנו מרגישות שיש קושי בסירוק כשאנחנו צריכות לעשות קצוות או שיש כמות גדולה יותר של שיער שנופל- במיוחד אם הקצוות נאספו לגולגולים קטונים שהם קשר אחד שלם. ישנם מספר פעולות  שכמעט כל אחת מאיתנו עושה או עשתה ובכך בלא מודע פוגעת בקצוות.

:בפוסט הזה אני אתן לכן 5 דרכים  שיעזרו לכן לשמור על הקצוות טוב יותר

1.השתמשו בטיפול טרום חפיפה

טיפול טרום חפיפה על בסיס שמנים נמשך כ15 דקות לפני החפיפה באמצעות שמן בודד כמו שמן קוקוס או  ושמן זית. אופציה נוספת היא שימוש בתערובת שמנים. את הטיפול שמנים נעסה לקרקפת, נמרח לאורך השיער ונכסה עם כובע מקלחת למשך 10-15 דקות לפני שנכנס למקלחת לחפיפה של השיער עם שמפו. חשוב לא לפספס את הקצוות. אין צורך לסרק את השיער בשלב זה.

הטיפול הזה יעזור לבטל מעט מה"קשיחות" של השמפו, הרי הוא מנקה את השיער מלכלוך ושומן ומותיר את השיער מאוד יבש. הקדם שמפו בעצם ישמר מעט לחות על השיער גם לאחר החפיפה! בנוסף לכך שימוש בתעורבת/שמן המתאימים לשיער שלך יוכל לעזור לך בהפחתת נשירה, שיער יבש, גמישות ועוד.

2. הקפידו על שימוש בשמן הזנה

שמן הזנה לעומת הטיפול לפני החפיפה הוא שמן מאוד קליל ובדרך כלל מורכב משמן או מתערובת של שמנים. שמנים אלה נספגים בקלות, ולא נותנים תחושה כבדה ושומנית בקרקפת ולאורך השיער.

את תערובת ההזנה נמרח גם על הקרקפת וגם לאורך השיער. חשוב להשתמש בכמות קטנה, לא להעמיס וכמובן לא לשכוח על הקצוות. השמן הזנה יוכל לעזור לכן עם שיפור שבירת השיער וקצוות מפוצלים.

3.השתדלו לישון עם שיער אסוף

בזמן השינה נוצר חיכוך עם המצעים, החיכוך מגביר את הסיכויים לשיער יבש וקצוות מפוצלים. לכן כדאי לאסוף לקוקו רופף או צמה רופפת. התהליך לא לוקח הרבה זמן ויכול לעזור לכן מאוד עם שמירה על הקצוות. השינה היא בדיוק הסיבה שאני ממליצה גם ליישון עם בונט.

4.בונט

בונט הוא כובע מבד סאטן או משי, הוא מתאים לזמן השינה ונעים מאוד. ניתן לישון עם שיער פזור או אסוף אך העדיפות היא תמיד שינה עם שיער אסוף.

5.תהליך הסירוק

השתדלו לסרק את השיער מלמטה למעלה, סירוק מאמצע השיער או מהשורש לקצוות (מלמעלה למטה) יכול ליצור עוד קשרים, עוד מתיחה עם הקרקפת ולבסוף כל התסכול הזה עובר בזמן הסירוק לקצוות. לכן התחילו לסרק מלמטה למעלה, בעדינות. השתדלו להחזיק כמה שיותר קרוב את היד המחזיקה את האיזור המסורק למסרק. כדי שכל סירוק לא יורגש בקרקפת, ולא ייצור מתח.

שמירה על קצוות בריאות ייתן לשיער מראה טוב יותר ויאפשר צמיחה ועיצוב טוב יותר. שמרו עליהן כבר מהפעם הבאה שאתן עושות קצוות או כבר מעכשיו.

בהצלחה🫶🏾

חזור להועלו לאחרונה

השאר תגובה